Forgalom nélkül nincs weboldal, forgalom nélkül nincs marketing, forgalom nélkül nincs eredmény…

Forgalom nélkül nincs weboldal, forgalom nélkül nincs marketing, forgalom nélkül nincs eredmény…

Hogy kialakítsuk vállalkozásunk jelenlétét, új ügyfeleket közelítsünk meg és könnyen elérhetővé tegyük magunkat, napjainkban szinte elengedhetetlen egy jól működő weboldal. Az ettől elvárt működés pedig a tevékenységünktől függ – lehetséges, hogy csak egy frappáns bemutatkozó oldalra van szükségünk, ahol a látogató gyorsan megtalálja az elérhetőségeinket, majd felhív minket telefonon, más esetekben szükséges lehet egy online webáruház teljes termékkatalógusunkkal, ahol egyben zajlik le a komplett megrendelési folyamat, az ügyfél első megközelítésétől a vásárlásig.

Azonban lehet weboldalunk fejlesztése bármennyire profi és kinézete bármilyen lenyűgöző, közel értéktelen lesz számunkra, ha végül nem generál minimális forgalmat. A weboldalra érkező látogatók száma, az általuk ott töltött idő, ottani online viselkedésük, kattintásaik, mind segítenek oldalunknak feljebb kerülni a böngészők találataiban, és persze nehezen fogunk termékeket értékesíteni online áruházunkban, ha a potenciális vásárlójelöltjeink sosem találják meg azt.

Ismét nyomatékosítjuk, hogy a jól működő, mutatós honlap fontos, azonban ha nem érkeznek meg rá kellő számban az azt böngésző felhasználók, azaz nincsen folytonos forgalma, az körülbelül olyan, mintha komoly pénzeket fektetnénk profin elkészített óriásplakátos hirdetésekbe, majd kiragasztanánk őket az erdő közepén, ahol aztán majdnem senki sem látja őket, leszámítva a vadőröket és néhány lelkes túrázót.

Az online forgalom legegyszerűbb meghatározásában a weboldalunkra érkező látogatók számát jelenti. Mit tehetünk hát, hogy ezt a számot növeljük? Nem elég egy jól megtervezett, minőségi site? Honnan érkezik a forgalom? Valóban sikeresebb lesz az üzletünk, ha többen kattintanak weblapunkra? Blogcikkünkben ezekkel a kérdésekkel fogunk foglalkozni.

Miért fontos a forgalom?

A válasz egyszerűnek tűnhet – ha több ember van az oldalunkon, többen látják kínálatukat, akkor – a nagy számok törvényei alapján – többen fognak árajánlatot kérni, rendelni tőlünk. Bár a weboldalunk iránti érdeklődés nem lesz egyenletes a látogatók körében, ez az állítás összességében megállja a helyét, ha egy weboldalra több látogató érkezik, ott nagyon jó eséllyel több megrendelés fog születni. Azonban a nagy forgalom ezen az egyszerű egyenleten túl másban is segítségére lehet vállalkozásunknak.

A folytonos „traffic” a legkomolyabb és legkönnyebben látható segítséget a böngészők organikus rangsorolásában adja. Amikor valaki példának okáért rákeres, hogy „autószerelő Budapest”, találatok tömkelegével fog találkozni, amelyek döntő többsége budapesti autószerelő lesz. Mi fog hát dönteni arról, hogy a fizetett hirdetések után ki kerül az első oldalra, és ki a tizedikre?
Ez sok mindenen múlik, nagy szerepet kap például a weboldal betöltési sebessége, valamint tartalmának relevanciája, a keresett kulcsszavak gyakorisága stb. Azonban az egyik legfontosabb tényező az oldal forgalma és forgalmának minősége majd az ezekből összeálló úgynevezett összesített minőségi mutatója: korábbi keresők közül hányan kattintottak rá, ezek közül hányan maradtak hosszabb ideig a weboldalon, hányan interaktáltak az oldallal, például nyitottak meg és töltöttek ki űrlapokat, kattintottak át más aloldalakra, vagy, negatív oldalról megközelítve, hányan zárták be a másodpercek töredéke alatt. Minél több minőségi forgalmat kap az oldalunk, a keresőbotok és azok algoritmusai annál inkább értékelni fogják. Vagyis, egyszerűen kifejezve, minél több látogató érkezik az oldalunkra és tölt ott időt, a keresőrobotok annál többet fognak maguktól a továbbiakban odaterelni.

A folyamatosan és komoly számban érkező látogatók emellett önmaguk is további, gyakran hasznos forgalmat fognak nekünk generálni. Ha jól megírt blogbejegyzéseket olvasnak oldalunkon, vagy böngészik katalógusunkat, a nekik tetsző tartalmakat maguk is meg fogják osztani érdeklődő ismerőseikkel, akik szintén a mi felületeinken fognak landolni, tovább növelve ismeretségünket, és persze ezáltal ők maguk is ügyfelekké válhatnak.

A rendkívül nagy forgalom önmagában kívánatos, de technikai oldalról erre is fel kell tudnunk készülni, erről részletesebben a „A weboldal készítés a honlap üzemeltetés és a weblap karbantartás elkerülhetetlen költségei cikkünkben lehet olvasni.

Talán a legnehezebben megfogható, azonban ettől függetlenül fontos tényező cégünk online láthatósága – vagyis az, hogy potenciális ügyfeleink milyen gyakran találkoznak velünk, mennyire ismerik fel márkánkat és termékeinket. Bár ezt az értéket nehéz számszerűsíteni, és éppoly nehéz egyértelműen kimutatni okozatát, az alapelv – íratlan szabályok nélkül éppúgy – érthető. Ha termékeinket, logónkat, szlogenünket gyakran látják és összekötik az általunk forgalmazott kínálattal, többen fognak azonnal hozzánk jönni amikor arra szükségük van, többen fognak minket ajánlani egymásnak, és sokan könnyebben fognak megbízni egy ismerős márkában, mint egy olyanban, amit csak akkor először látnak. Hogy láthatóságunkat és felismerhetőségünket fenntartsuk, fontos a folytonos forgalom és az ismételt, visszatérő megerősítés, termékeinket és szolgáltatásainkat a célközönség szemei előtt kell tartanunk, újra és újra meg kell mutatnunk, hogy létezésünk minél jobban berögződjön és hétről hétre se felejtődjen el.

Az online forgalom forrásai

A weboldalunkra érkező forgalmat kategorizálhatjuk annak forrása alapján. Hasznos tudnunk, honnan érkeznek látogatóink, ugyanis ebből vonhatjuk le, hogy milyen közönség körében népszerű vállalkozásunk, működnek-e az aktuális online hirdetéseink és kampányaink, mennyire releváns weboldalunk a böngészők számára.

Közvetlen forgalom

Az első és legegyszerűbben megérthető kategória a weboldalunkra közvetlenül érkezőket foglalja magába. Ezek azok a userek, akik nem valamilyen keresésen, megosztáson, vagy más felületen keresztül találnak el hozzánk, hanem egyszerűen beírják böngészőjükbe weboldalunk címét. A komoly közvetlen forgalom utalhat jól működő offline hirdetésekre, mint például weblapcímünket tartalmazó hirdetőplakátokra, autó vagy rádióreklámokra, mindez általában egészséges online jelenlétet és előélettel rendelkező erős márkát jelez. Biztosan mi is érkeztünk már így weboldalakra – a legtöbben banki szolgáltatások keresésekor nem rákeresnek szülővárosuk top 10 bankjára, hanem például beütik a kh.hu címét. Ha sok közvetlen látogató érkezik oldalunkra, az általában azt jelenti, hogy célközönségünk jelentős része már találkozott velünk valamilyen formában és tudja mire számíthat tőlünk, vállalkozásunk neve kellőképpen ismert, hogy célirányosan azt keressék a vásárlók.

Organikus forgalom

Az organikus találatok és látogatások talán a legfontosabbak egy növekvő vállalkozás számára. Az organikus forgalom azokat a látogatókat jelenti, akik valamilyen böngészőben indítottak keresést, és egy ingyenes, nem fizetett találaton keresztül rákattintottak oldalunkra. Az organikus látogató több szempontból is nagyon hasznos mind a vállalkozásunknak, mind az online jelenlétünknek.
Először is, ez egy olyan embert jelent, aki célirányosan rákeresett valamilyen kulcsszóra, meglátta címét és rövid leírását, aztán rákattintott. Vagyis, az erős organikus forgalom megbízható jelzője annak, hogy cégünk fizetett hirdetések nélkül is jó online jelenléttel rendelkezik, weblapunk megtalálható, és a potenciális ügyfelek rá is kattintanak.

Rendkívül sok tényező befolyásolja a találati listát. De ez önmagában lehet egy részleges visszacsatolás az adott weboldal összesített minőségét illetően.

Másodszor, az organikus találat gyakran új ügyfelet jelent, olyant, aki eddig nem ismerte weboldalunkat, nem közvetlenül talált ide, hanem új érdeklődőként érkezik hozzánk, később lehet maga is vissza fog térni, új emberekkel fogja megosztani tartalmainkat.
Harmadszor pedig, az organikus találatért nem fizettünk, és nem is tudunk fizetni. Ez a látogató nem fizetett hirdetésből, vagy ismerősök megosztásaiból került ide, hanem magától rákeresett és rátalált üzletünkre.
Amennyiben oldalunk egészséges forgalmat tud fenntartani pusztán organikus találatokból – és igen, ilyen létezik – úgy nem kell komoly pénzeket ölnünk bele, hogy azt hirdetési kampányokkal tartsuk fenn.

Sajnos napról-napra nagyobb a verseny az első oldali pozíciókért, így folyamatosan nagyobb energiákat igényel az eredményes SEO és az ilyen pozíciók fenntartása.

Emellett, amint erre korábban kitértünk, az organikus forgalom növekedése öngerjesztő folyamattá válhat, a böngészők a gyakran látogatott oldalakat többet ajánlják, aminek következtében több látogatót kapnak, ami még több ajánlást eredményez. Ezért kiemelt fontosságúak az organikus találatok, és ezért a végcélja rengeteg marketingmódszernek az organikus találatok maximalizálása.

Fizetett forgalom

A legtöbb böngésző és közösségi média lehetőséget ad arra, hogy pénzért cserébe weboldalunkat könnyebben előtérbe helyezzük. Minden bizonnyal a legtöbben találkoztunk már a Google találati oldalak tetején megjelenő, fizetett hirdetésekkel (További információk a „Hogyan kerülhetsz villámgyorsan a Google kereső legtetejére?” cikkünkben) – ez talán az ilyen kampányok leggyakoribb formája, de rendelkezik hasonló rendszerekkel például a Facebook, az Instagram, a LinkedIn, a TikTok, az X, stb. A fizetett látogató természetesen továbbra is hasznos, és – jól beállított kampányok esetében – nem irreleváns neki a weboldalunk. Az ilyen forgalom elsődleges célja természetesen az, hogy a látogatót az értékesítési tölcsér végére ügyféllé alakítsuk, ne csak rákattintson weboldalunkra, hanem rendeljen, vagy kérjen ajánlatot. Azonban emellett pusztán már az oldalon töltött idő is hasznos – hiszen ugyanúgy rákattintott weboldalunkra, ugyanúgy interaktál vele, amivel javítja minőségét a böngészők szemében, növelve annak az esélyét, hogy a következő látogatók már hirdetés nélkül is az első oldalon fognak minket találni.

A fizetett hirdetések tehát javíthatják az organikus pozícióinkat… természetesen nem instant és azonnal, hanem inkább kitartó, valamint hosszú reklámkampányok eredményeként.

Forgalomnövelési eszközök

Huszonöt, de akár tizenöt évvel ezelőtt is egy vállalkozásnak gyakran elég volt egy jól megtervezett és kivitelezett weboldal, hogy előnyös helyen maradjon a böngészők szemében. Napjainkra azonban ez megváltozott: a piac jóval telítettebb, jóformán minden vállalkozás rendelkezik weboldallal, ez pedig az új belépők számára a fuldoklás érzését keltheti. Hogyan kéne mégis versenyeznünk, amikor nálunk népszerűbb cégek tucatjai nagyobb büdzsével hirdetik oldalaikat, valamint több évtizednyi organikus tartalom és forgalom járul hozzá ahhoz, hogy mindig a csúcson legyenek? Bár ez a küzdelem sosem könnyű, bizonyos megfelelő, fizetős és ingyenes módszerekkel az online siker lehetségessé és elérhetővé válhat számunkra is.

Az online siker tényleg bárki számára elérhető, de megfelelő ráfordítás nélkül borítékolhatjuk a sikertelenséget. A ráfordítás lehet akár anyagi, időbeli vagy kreatív, innovatív típusú… Az eredmény képzeletbeli mérlege csak akkor lesz kiegyensúlyozott, ha a siker ellenoldalán megtaláljuk a kellő befektetést. (Az is teljesen mindegy, hogy magunk fektetünk be vagy az „energiákat” kiszervezzük… a lényeg a ráfordítás.)

Keresőoptimalizálás (SEO)

A keresőoptimalizálás (angolul Search Engine Optimization, vagy SEO) nagyban hozzájárulhat az organikus találatok építéséhez, és, ha rászánjuk a szükséges időt, egy aránylag olcsó megoldás lehet. A keresőoptimalizálás, bár sokak hajlamosak túlmisztifikálni és szakszavak tömkelegével bemutatni, nem mást jelent, mint azt, hogy oldalunkat idomítjuk a modern böngészők működéséhez, tartalmát kimondottan úgy szabjuk, hogy azok könnyen megtalálják.

Vannak természetesen olyan specialisták, akik ezt a témát teljes mélységében átlátják és komplex, hasznos stratégiákat építenek ki ezen keresztül, azonban az ilyen bonyolult megközelítések inkább a nagy, nemzetközi cégeknek hasznosak, mintsem az egyszerű kisvállalkozóknak – a legtöbb cégnek elég a józan ész, egy csekély szakmai segítség, valamint némi tudatosan tervezett, rendszeresen ráfordított idő.

Kulcsszó optimalizálás

Oldalunk keresőoptimalizálásának első és legegyszerűbb módja az, ha tartalmunkban maximalizáljuk a megfelelő kulcsszavak számát. A kereső szempontjából, bármi is történjen a háttérben, a legtöbb böngésző használata továbbra is egyszerű – rákeres néhány szóra, és találatokat kap, ahol ezek szerepelnek. Így, amikor megírjuk weboldalunk tartalmát, tartsuk ezt fejben. A szövegben szerepeltessük gyakran tevékenységünket. Ha kimondottan egy városban működünk, vagy valamilyen földrajzi területről kimondottan sok megrendelést kapunk, kapaszkodjunk ebbe bele, foglaljuk bele az adott települések nevét sokszor szövegünkbe, esetleg készíttessünk egy landing oldalt kimondottan ezekre kihegyezve. A mai napig rengeteg keresés egyszerűen két szót tartalmaz, egy tevékenységet és egy települést – pl.: „szobafestés Győr”. Ha szobafestők vagyunk Győrben, akkor ez mindenképpen szerepeljen többször az oldalunkon. (Még jobb, ha bejegyeztetünk egy fókuszkulcsszavas domaint is, a példa mentén ez lenne: szobafestesgyor.hu).

Ez ugyanígy igaz más, kevésbé nyilvánvaló kulcsszavakra és kombinációkra is, ne féljünk ezeket használni. A Google lehetőséget ad átnéznünk, mire kerestek rá az oldalunkra érkező látogatók, foglaljuk bele ezeket is bátran tartalmunkba.

TIPP: Használjuk ki a Google Trends, a Google Analytics és a Google Search Console által nyújtott lehetőségeket.

Tartalomkészítés

A jól optimalizált, minőségi tartalom mellett fontos a mennyiség és az újdonság is. A rendszeresen létrehozott, nagy mennyiségű tartalommal több felületet adunk, amit az új látogatóink megtalálhatnak, ezáltal folyamatosan visszacsalogathatjuk őket, a legtöbb böngésző pedig favorizálja az „élőnek tűnő”, folyamatosan frissített és bővített webhelyeket. Az ilyen tartalmak készítésének legegyszerűbb módja a már mindenki által ismert klasszikus tartalommarketing, ami például egy blog vezetése. Gondoljunk ki olyan témákat, amelyek érdekelhetik ügyfeleinket, taglaljuk azokat a kérdéseket, amelyek gyakran felmerülnek személyes konzultációk során, és saját szavainkkal, érthetően írjunk róluk pár bekezdést.

Az oldalunk tartalmának ilyen optimalizálását, legyen szó a kulcsszavak megfelelő használatáról vagy a blogírásról, bízhatjuk profikra – mivel kezdőlapunk tartalma mégis limitált és egy koherens grafikai tervhez kötődik, ennek esetében jobb is, ha ezt még az elkészítés folyamatában igyekszünk egyeztetni a megbízott tervezővel. Hasonlóképpen, rendelhetünk profiktól keresőoptimalizált szövegezést blogcikkjeinkhez, azonban ez sok esetben egyszerűen indokolatlan, hacsak nem egy nagyvállalatot vezetünk, ahol minden apró százaléknyi forgalomnövekedés komoly pénzösszegeket jelent. Amennyiben idejük engedi, az átlagos kisvállalkozóknak azt tudjuk ajánlani, szánjanak rá pár órát havonta, vagy akár hetente, hogy kiválasszanak valamilyen, szakmájukban gyakran felreppenő témát, és írjanak róla saját szavaikkal néhány mondatnyi bölcsességet és tanácsot, ami hasznos lehet az ügyfeleik számára – végülis mi magunk is épp ezt tesszük.

A lényeg a ciklikus ismétlődésen és a rendszerességen van. Katonás rend szerint tartsuk magunkat a beállított periódusokhoz… Előre meghatározott cél mellett készítsük tartalmainkat… naponta, hetente, havonta, negyedévente, félévente vagy évente… végül is mindegy; amit viszont megcéloztunk, ahhoz tartsuk magunkat!

Bár ez általánosságban is jó tanács, de főleg akkor, ha rendszeres blogot vezetünk, semmiképp se hanyagoljuk el a közösségi médiák szerepét, mindenképpen helyezzünk el megosztási gombokat, hogy a nekik tetsző és hasznos tartalmat a látogatók könnyen terjeszthessék, ezzel további forgalmat irányítva oldalunkra. Ha valaki magától be akar segíteni jóhírünk terjesztésébe, adjuk meg rá a lehetőségeket a megfelelő eszközökön.

Visszalinkek építése

A visszalinkek, egyszerűen megfogalmazva, olyan külső linkeket jelentenek, amelyek más oldalakról mutatnak vissza a mi webhelyünkre. Ezeknek természetesen megvan a magától értetődő haszna, hiszen a linkekre bárki rákattinthat és ügyféllé válhat, de itt nem ér véget a történet.

Az oldalunkra visszamutató hivatkozásokat a böngészők a bizalom jeleiként értékelik, és a gyakran visszalinkelt oldalakat feljebb rangsorolják a találatok között. Így, ha tehetjük, foglalkozzunk visszalinkek építésével. Igyekezzünk oldalunkat minél több helyen megosztani. Ha vannak cégek, akikkel rendszeresen együtt dolgozunk, kérjük meg őket, hogy linkeljenek minket partnerként vagy megbízott márkaként – rengeteg oldal rendelkezik folyamatosan görgő sávokkal (logósliderekkel) kimondottan ezzel a céllal, próbáljunk ezekbe bekerülni. Ajánljuk fel saját partnereinkek, hogy megejelenítjük őket oldalunkon, linkelünk rájuk egy blogbejegyzésben, és kérjük cserében az ő részükről ugyanezt.

Az előző kettőt kombináló, hasznos opció lehet a vendégblogolás. Amennyiben erre van kapacitásunk, vegyük fel a kapcsolatot partnereinkkel vagy üzlettársainkkal, és ajánljuk fel, hogy vendégszerzőként szakmai cikket írunk blogukra, amelyről természetesen visszalinkelünk saját oldalunkra, cserében pedig felajánlhatjuk ugyanezt nekik. Az ilyen tartalom akkor lesz a leghasznosabb, ha az általunk írt cikk valamilyen szinten összeegyeztethető, azaz releváns az annak otthont adó weboldallal.

Például egy autószerelő weboldalán szuper cikket lehet írni a beépítetett alkatrészek beszállítójáról, miközben cserében a beszállító oldalán szuper felvezető bejegyzés lehet egy szakértő beszerelőműhely bemutatása. A vendégblogolásra a böngészők összességében pozitívan tekintenek, és komoly segítségünkre lehet az organikus találatok finomhangolásában.

Fizetett hirdetések

Megesik az, hogy ha mindent jól is csinálunk weblapunk keresőoptimalizálása szempontjából, továbbra is a keresési eredmények sokadik oldalán ragadunk. Ezt okozhatja a piac telítettsége, új versenyzőként pedig az is, hogy egyszerűen időbe fog telni, amíg oldalunk megfelelő látogatóbázist épít fel és forgalmat generál. Ebben az esetben érdemes lehet meggyorsítanunk a folyamatot a fizetős opciók használatával.
Fontos kiemelnünk, hogy ezek közel sem mindenképpen szükségesek, azonban bizonyos esetekben hasznosak lehetnek. A marketing nem csodaszer, és nem oldja meg minden problémánkat, ha több pénzt lapátolunk bele. Gondoljuk át, mit várhatunk el ezektől a hirdetésekről, ennek függvényében mennyi pénzt akarunk rájuk költeni, és döntsünk felelősségteljesen.

A fizetett hirdetésekre mindig úgy gondoljunk mint a kaszinókra. Annyi pénzzel menjünk el játszani a roulettre vagy a blackjackbe, amit ha teljesen elveszítünk sem veszélyeztetjük vele a vállalkozásunkat. Nyilván senki nem veszíteni indul, de az online marketing, ugyanolyan megfoghatatlan terület mint a szerencsejáték vagy a tőzsde. Vannak jól bevált gyakorlatok, de mivel minden helyzet más, ezért a sikert nem lehet garantálni.

Amennyiben telítetlen piacon versengünk, és van egy jól megépített oldalunk, lehetséges, hogy teljességében mellőzhetjük az ilyen módszereket. Ha egy kisvárosban nyitunk jógastúdiót, ahol csak egy másik hasonló működött eddig, ha van mögöttünk 10 év tapasztalat, egy jó weboldal és egy rendszeresen vezetett blog, akkor jobb eséllyel fogunk az első oldalon maradni. Amennyiben weblapunk egészséges forgalomban részesül és már most sem látunk ki az ajánlatkérésekből, akkor inkább ne hirdessünk feleslegesen.

Azonban, ha egy telített piacon újként indulunk, sok felmutatnivaló nélkül, versenytársak tömkelege mellett – így például villanyszerelőként indítunk új vállalkozást Budapesten – akkor sajnos biztosan nem lesz könnyű ügyfeleket terelni a weboldalunkra.

A fizetett hirdetéseket általában konkrét céllal indítjuk – egy adott szolgáltatás eladása, egy akció kiemelése – a forgalomnövekedés pedig másodlagos, azonban egyáltalán nem elhanyagolandó mellékhatásuk. A különböző platformok és a rajtuk elérhető hirdetési módszerek segíthetnek döntenünk, melyik lesz nekünk a leginkább megfelelő. A Google lehetővé teszi, hogy bizonyos kulcsszavakra licitáljunk más hirdetőkkel szemben, majd oldalunkat kiemelt helyen jeleníti meg akár az első oldalon az ezekre rákeresőknek. Mivel itt ki kell választanunk a megfelelő kifejezéseket, elsősorban azokra az ügyfelekre érdemes koncentrálnunk, akik céltudatosan a miénkhez hasonló szolgáltatást keresnek, de lehet nem találnának meg minket az organikus eredmények sokadik oldalán. Ezzel szemben a Facebook célközönségünk tagjainak idővonalain teszi lehetővé hirdetéseink megjelenítését, így itt érdemes inkább olyan tartalmakat terjesztenünk, amelyek az érdektelen látogató figyelmét is felkeltik – például nagyobb akciókat, időszakos ajánlatokat.

Amíg a Google és a hozzá hasonló hirdetések céltudatosak, és forgalomnövelő hatásuk másodlagos, vannak olyan szolgáltatások, amelyek kimondottan ezt célozzák meg. A Whitepress például egy kimondottan blogolásban és visszalinkek építésében hasznos szolgáltatást kínál. Rendelhetünk profi szövegírók által készített, keresőoptimalizált cikkeket, valamint pénz ellenében blogcikkjeinket megjeleníthetjük vendégszerzőként a listájukon szereplő, megbízható weboldalakon, új közönségekhez eljuttatva tartalmunkat és minőségi visszalinkeket szerezve.

(Természetesen ez csak egyetlen szolgáltató a sokból, ennél a témánál is számos másik alternatív lehetőség közül választhatunk.)

Forgalom megfigyelése

Amellett, hogy oldalunkon rendszeresen minőségi tartalmakat jelenítünk meg, fontos, hogy az úgynevezett adatvezérelt marketing mentén folyamatosan figyelemmel kísérjük a számunkra elérhető statisztikai adatokat. Számos fizetős és ingyenes eszköz áll rendelkezésünkre oldalunk teljesítményének elemzésében. A Google lehetőséget ad látnunk, honnan érkeztek hozzánk a látogatók, milyen keresésekkel találták meg az oldalunkat, organikusan, vagy hirdetéseken keresztül tértek-e be hozzánk stb. Ezeket az adatokat folyton tartsuk figyelemmel, és ne féljünk változtatni. Lehetséges, hogy valahol hibát követtünk el, és mégsem annyira sikeresek a kulcsszavak, amelyekre legutóbbi hirdetéseinket kihegyeztük. A másik oldalról, bármikor észrevehetjük, hogy hirtelen a potenciális vásárlók tömegesen keresnek valamilyen kulcsszó-kombinációra, amit egyszerűen megcélozhatunk, akár blogcikkekkel, akár célirányos hirdetések feladásával. Az internet egy dinamikusan, gyorsan és gyakran kiszámíthatatlanul fejlődő tér, emiatt könnyen kifizetődhet az a pár óra, amit havonta oldalunk analitikájával töltünk el.

A weboldalunk, és különösképpen tényleges szolgáltatásunk, termékeink minősége tehát továbbra sem elhanyagolható. Egy lassú, rosszul összerakott weboldal a jó tartalom ellenére ugyanúgy száműzhet minket a Google találatok listájának végére, és bármilyen jó is a marketingünk, végsősoron az általunk ajánlott terméknek kell meggyőznie az ügyfelet. Azonban napjainkban a forgalom és annak optimalizálása rendkívül fontos része a folyamatnak, amelyek hiánya teljesen tönkretehet egy egyébként jól összerakott jelenlétet.

Vegyük tehát rá magunkat, hogy rászánjuk ezt a havi pár extra órát, vagy bízzuk profikra a kiszervezett folyamatot, és ne hagyjuk, hogy a vállalkozásunkba ölt idő és energia végül ilyen apróságok miatt ne fizetődjön ki, ezért ne találjanak meg minket lehetséges ügyfeleink.

A friss tartalom segít aktuálisnak maradni a rohanó világban és fenntartani visszatérő vásárlóink érdeklődését, forgalmunk növelésével pedig egyre közelebb érhetünk ahhoz a végcélhoz, hogy oldalunkat minimális marketingbüdzsével, csak organikus találatokból is elegen megtalálják.

Közben még weboldalad sincs? 🙁
Kattints a zöld gombra és kezdjük a közös munkát… 😉

Válts egy jegyet a NETRO-ra! Netro
Oldalsáv

Hasonló bejegyzések

Online marketing tippek, trükkök és integrációk...

Tervezd te is tudatosan a digitális jelenléted!

Összes cikk

Indítsd el saját bérelt weboldaladat már ma!

Töltsd ki az űrlapot, hogy korlátlanul az egész világ megismerhesse az ötletedet!

    Kapcsolattartó információk

    Igényelt szolgáltatás

    Induláskor fizetendő

    19.900 Ft + ÁFA teljes díj

    Induláskor fizetendő

    35.820 Ft + ÁFA teljes díj

    Induláskor fizetendő

    49.900 Ft + ÁFA teljes díj

    Induláskor fizetendő

    89.820 Ft + ÁFA teljes díj

    Induláskor fizetendő

    49.900 Ft + ÁFA teljes díj

    Induláskor fizetendő

    89.820 Ft + ÁFA teljes díj

    Induláskor fizetendő

    99.900 Ft + ÁFA teljes díj

    Induláskor fizetendő

    179.820 Ft + ÁFA teljes díj

    Számlázási információk

    captcha

    Segíthetünk?

    Ha további kérdésed van, akkor bátran vedd fel velünk a kapcsolatot...

    Pin It on Pinterest

    Share This