Marketing csak félig vagy inkább teljes erőbedobással? A döntés a tiéd!

Marketing csak félig vagy inkább teljes erőbedobással? A döntés a tiéd!

A marketing világa komplex, sokrétű és összetett folyamatokból áll. Az ABMG Kft.-nél mi nem csupán részfeladatokat vállalunk, hanem teljes körű megoldásokat biztosítunk ügyfeleinknek. A projektek előkészítésétől kezdve a megtervezésen át a kivitelezésig, a folyamatos tesztelésig és finomhangolásig, később pedig még az üzemeltetésnél is minden lépésben ott vagyunk, hogy klienseink tartós sikereket érjenek el.

A marketing nem félmunka

Sokan azzal keresnek meg minket, hogy csak egy adott részt szeretnének számunkra kiszervezni: egy logót, egy PPC kampányt, egyetlen aloldalt vagy csak egy blogcikk megírását. Ilyenkor gyakran tapasztaljuk, hogy az előző megoldásuk (próbálkozásuk) nem volt sikeres, és azt várják tőlünk illetve a részfeladattól, hogy egy kis „varázslattal” például az addig teljesen eredménytelen weboldaluk „csettintésre” sikeressé váljon. Sajnos a legtöbb esetben már maga az alapstruktúra is hibás, így az eredménytelenség aztán nem meglepő.

Ugyanez igaz lehet fordítva is: ha valaki vállalkozóként a saját cége kapcsán csupán a weboldalkészítésig jut el, de aztán nem fektet kellő energiát a marketing más területeibe, akkor egy szépen megépített, de közel láthatatlan és tért nyerni nem tudó honlappal marad magára. (A forgalomterelés kiemelt fontosságáról egyébként itt írtunk korábban.)

Bármely helyzet „dinoszaurusz cégvezetője” érezheti úgy, hogy a marketing nem működik… és ilyen formában részben igaza is lesz. Való igaz, mondhatjuk, hogy a marketing nem működik akkor, ha annak csak egy-egy részére koncentrálunk és bizony akkor sem, ha a megbízott szakértő a részfeladatokból adódóan erősen korlátozva van annak tekintetében, hogy felskálázza a digitális megjelenések révén a szóban forgó céget.

Hétköznapi példák a félig elvégzett vagy korlátozott megbízásokra

Hogy könnyebben érthető legyen, vegyünk pár életszerű helyzetet…

  • A cukrász példája: Bemész egy cukrászdába, és saját alapanyagokat viszel magaddal, amelyeket a cukrászmesternek kizárólagosan kell felhasználnia. Vajon ugyanolyan minőségű torta készül, mintha a szakember a saját, kipróbált, régóta ismert hozzávalóit használná?
  • A fodrász dilemmája: Amennyiben egy fodrász csak az általad hozott ollóval vághatja hajadat és mindemellett maximum 5 percet adsz neki a feladatra, hogy a hajvágást megoldja, akkor szerinted ez mennyire biztosítja a legjobb frizurát?
  • A fotós munkája: Egy profi fotós nemcsak a képek elkészítésében jeleskedik, hanem az utómunkában is. Ha csupán nyers fotókat kapsz, és mondjuk a büdzsé miatt nincs lehetőség a retusálásra, az vajon mennyiben szolgálja a minőségi céljaidat?
  • Az autószerelőműhely korlátjai: Tegyük fel, hogy a dízelautódban elromlik a turbó vagy a kettőstömegű lendkerék és nem engedélyezed a szerelőnek az alkatrész cseréjét csak a javíttatását. Bizonyára ez megkötés szintúgy nagyban befolyásolhatja a megszerelt járműved további élettartamát.
  • Kőművesmester fejtörései: Képzeld el, hogy milyen az a helyzet, amikor saját magad elkészíted egy háznak az alapját, majd felrakod rá a falakat téglából és azt tapasztalod, hogy meglehetősen ferdén állnak a dolgok. Kihívod a szakértő kőművest és várod, hogy csodát tegyen… Egyébként összességében fog is tudni „varázsolni”, de valószínűleg nem abból, amit te előkészítettél neki, hanem abból, amit ő a hosszú évek tapasztalata alatt már megtanult. Helyzettől függően aztán ő is vagy mindent újrakezd vagy (talán) használhat valamit abból, amit előtte „összekókányoltál” neki… (Azért abban már kevésbé reménykedj, hogy a saját „sufni-tuningod” miatt ő majd féláron fogja a megfelelő munkát számodra elvégezni.)

Most már kezded érteni? Miért gondolják olyan sokan, hogy a marketing másképp működik? Nem kell túldimenzionálni a marketinget. Csak azért, mert sok összetevős egyébként mégsem különbözik annyira más hétköznapi szakterületektől…

Az integrált marketing értéke

A komplex marketingműködés ötvözi a stratégiai gondolkodásmódot az óraműpontosságú kivitelezéssel. Nálunk az alábbi területek mind-mind összehangoltan dolgoznak a siker érdekében…

  • Stratégiai tervezés és dokumentációkészítés
  • Állomások szerinti brand, valamint arculat kialakítása
  • Tartalomgyártás, mint szövegírás, fotók és videók készítése
  • Weboldalfejlesztés és kapcsolódó integrációk bekötése
  • Forgalomterelés azaz PPC kampányok, SEO, email marketing, visszalinképítés, vendégblogolás
  • Folyamatos elemzés, tesztelés, finomhangolás, feedbackelés, gyarapodás
  • Eredmények nyomon követése, a digitális felületek karbantartása és monitoringja

Ha mindezekből csak egy-kettőt vesz igénybe a megbízó, akkor a várható eredmények is csak részlegesek lesznek. Egy teljes marketingstratégia és annak következetes kivitelezése viszont hosszútávon az esetek többségében, ha ésszel csinálják, akkor szinte biztosan megtérül.

A félig elvégzett munka féleredményt szül

Bár mi is szívesen vállalunk részmegbízásokat, fontos tudatosítani, hogy egy félig végzett marketinggel csak félig lehet sikeresnek lenni. Egy negyeddel végzett marketinggel pedig negyed mértékű eredmények várhatók és így tovább. A legjobb végeredményt nyilvánvalóan akkor lehet elérni, ha minden marketingeszköz és folyamat szinkronban dolgozik egymással. A döntés csak rajtad áll, hogy egy szakértő 100%-os tudásának hány százalékát veszed igénybe… Ha 10%-ot kérsz belőle, akkor 10%-ot fog tudni adni neked…

Akkor mégis mit csináljak kérdezed magadtól és tőlünk is? Ha 100%-os marketinget akarsz, de csak 10%-ra van pénzed, akkor a 90%-ot bizony saját magadnak kell mellé tenned más fajta erőforrásokból például az idődből…

A szabadúszók kontra komplex ügynökségi szemlélet

Tudjuk, hogy a digitális marketing világa tele van kihívásokkal, és sok vállalkozás próbálja saját kezébe venni online jelenlétének menedzselését. Egyesek különálló szakemberekkel, például webfejlesztőkkel, grafikusokkal és PPC-szakértőkkel dolgoznak, míg mások egy komplex marketingügynökséget választanak, amely minden szükséges szolgáltatást egy kézben tart. De vajon melyik forgatókönyv a hatékonyabb?

Természetesen vannak kivételek, de sok szabadúszó csupán félig vállalkozik: félig alkalmazott, félig projektalapon dolgozik. Ez gyakran ahhoz vezet, hogy lassan válaszol, elcsúszik a határidőkkel, vagy éppen csak félig teljesíti a feladatot. Ezzel szemben egy professzionális ügynökség folyamatosan elérhető, garantálja a minőséget és biztosítja a hosszútávú megtérülést.

A félmegoldások legfőbb kihívásai

  1. Kommunikációs nehézségek – Ha egy webfejlesztő, egy SEO-szakértő és egy PPC-menedzser külön dolgozik, akkor gyakran előfordul, hogy nincs egységes stratégiájuk. Az információáramlás akadozhat, és az egyes elemek nem is feltétlenül illeszkednek egymáshoz.
  2. Eltérő prioritások és szemléletmódok – Egy PPC-szakértő például leginkább azonnali kattintásokat hoz, míg egy SEO-szakember hosszú távú organikus forgalomra fókuszál. Ha nincs közös stratégia, könnyen előfordulhat, hogy ezek a célok esetleg ütköznek egymással.
  3. Idő- és költségnövekedés – Különálló szakemberek alkalmazása összeadódva gyakran már drágább is lehet, mint egy teljes körű marketingügynökséggel dolgozni. Emellett az egyes elemek összekapcsolása újabb nem várt, időigényes folyamatokhoz vezethet.
  4. Elvesztegetett lehetőségek – Ha a marketingstratégia nincs egy kézben, akkor bizony könnyen kimaradhatnak olyan lehetőségek, amelyek az egyes területek együttműködésével hatékonyabban működhetnének.
  5. Rendelkezésre állás – A szabadúszók általában lezserebben, öntörvényes módon biztosítják az ügyfélszolgálatot, gyakran nem tartanak fent fizikai címen is elérhető irodát, így nehezebb őket utolérni akár egy vitathatatlan reklamáció alkalmával.

A komplex marketingügynökség előnyei

  1. Integrált stratégia – Egy ügynökség minden területet átlát, és egy egységes, hosszú távú stratégiát készít, amely figyelembe veszi a különböző marketingcsatornák sajátosságait.
  2. Hatékonyabb kommunikáció – Mivel a csapat tagjai általában fizikailag is egy helyen dolgoznak, ezért gyorsan és hatékonyan tudnak egyeztetni, így minimálisra csökkenthető az információvesztés.
  3. Rugalmasság és skálázhatóság – Egy jó ügynökség könnyen tud alkalmazkodni a vállalkozás növekedéséhez, menet közben is új szolgáltatásokat tud hozzáadni anélkül, hogy ismét új szakembereket kellene keresnie.
  4. Költséghatékonyság – Bár elsőre drágábbnak tűnhet egy ügynökség megbízása, hosszú távon költséghatékonyabb lehet, mert nincs szükség különálló szolgáltatók koordinálására, és ezáltal a kampányok kimenetele hatékonyabb.
  5. Ügyfélszolgálat – Rendelkezik menetrend szerint elérhető nyitva tartással és ügyfélszolgálati irodával, a valós reklamáció is könnyebben érvényesíthető.

Illetve ne felejtsük el, hogy elsőre egy jól elkészített marketing, bár egy ügynökség által drágábbnak tűnhet, a rosszul elkészített marketinget viszont ismételni szükséges, ami aztán már vitathatatlanul költségesebb lesz végül… Mi itt vagyunk neked Sopronban és online A-tól Z-ig marketingügynökségként és kérésedre igyekszünk Neked mindenben segíteni. További részletekért látogass el ide.

Mindent összegezve a félmegoldások sokszor többe kerülnek, mint amennyit végül nyerhetünk rajtuk, mivel általában legfeljebb csak féleredményre vezetnek. Egy komplex marketingügynökség nemcsak hatékonyabb, hanem hosszú távon eredményesebb is.

Ha egy vállalkozás komolyan gondolja az online jelenlétét, akkor feltétlenül érdemes olyan partnert választania, aki az egész folyamatot átlátja és képes egy jól működő rendszert felépíteni.

Te melyik utat választod: a különálló szakemberek összehangolásának nehézségeit vagy egy profi csapat gördülékeny munkáját? Ha az utóbbit, akkor kattints a zöld gombra és már kezdhetjük is az együttműködést…
Válts egy jegyet a NETRO-ra! Netro
Oldalsáv

Hasonló bejegyzések

Online marketing tippek, trükkök és integrációk...

Tervezd te is tudatosan a digitális jelenléted!

Összes cikk

Indítsd el saját bérelt weboldaladat már ma!

Töltsd ki az űrlapot, hogy korlátlanul az egész világ megismerhesse az ötletedet!

    Kapcsolattartó információk

    Igényelt szolgáltatás

    Induláskor fizetendő

    19.900 Ft + ÁFA teljes díj

    Induláskor fizetendő

    35.820 Ft + ÁFA teljes díj

    Induláskor fizetendő

    49.900 Ft + ÁFA teljes díj

    Induláskor fizetendő

    89.820 Ft + ÁFA teljes díj

    Induláskor fizetendő

    49.900 Ft + ÁFA teljes díj

    Induláskor fizetendő

    89.820 Ft + ÁFA teljes díj

    Induláskor fizetendő

    99.900 Ft + ÁFA teljes díj

    Induláskor fizetendő

    179.820 Ft + ÁFA teljes díj

    Számlázási információk

    captcha

    Segíthetünk?

    Ha további kérdésed van, akkor bátran vedd fel velünk a kapcsolatot...

    Pin It on Pinterest

    Share This