Nyilvánvaló, hogy csak az nem hibázik, aki semmit sem csinál. A tudatos vállalkozók – tevékenységük közben – felismerik a saját tévedéseiket és minden esetben képesek a változtatásra. A főnököt a vezetőtől pontosan ez a tulajdonság szokta megkülönböztetni.
Hozunk néhány hétköznapi ügyletet, melyeket recessziós időben te is elkövethetsz. Némely olyannyira banális, hogy az adott probléma már csomagban tartalmazza a megoldását is.
A szűk látókör, a szakértelem hiánya vagy a komfortzóna miatt nem tudsz; vagy csak nem akarsz lépést tartani az aktuális trendekkel. Ha egy jól működő vállalkozást birtokolsz, akkor szerencsédre a – lendkerekes autóhoz hasonló – lendület egy darabig még kitart. Sajnos a válság végére ez a dinamizmus teljesen kimerülhet.
Változtass a hozzáállásodon és légy nyitott az új lehetőségekkel kapcsolatban. Ha még nincs weblapod, akkor itt az ideje, hogy csináltass egyet. Ha viszont már van, de időközben elavult, esetleg laikus általi kivitelezés miatt gagyira sikeredett; akkor teremts ezúttal színvonalas online jelenlétet.
Recesszió idején több szolgáltató versenyez kevesebb ügyfélért. Ilyenkor drasztikusan megváltozik a kínálat és a kereslet. Mivel a kínálat nő, miközben a kereslet csökken, ezért sajnálatos módon a konverziónkénti költség is megnövekszik.
Hiába egyértelmű, hogy krízis idején mindenki zsebében kevesebb marad, ami miatt a marketingre is inkább többet illene áldozni… az általános viselkedés ennek pont az ellenkezője. A vállalkozók pánikszerűen behúzzák a kéziféket és még „a korábban már bizonyított” kampányokat is hajlamosak leállítani…
A megoldás ezzel szemben az lenne, hogy el kell fogadni a válságállapotot és tudomásul kell venni, hogy az adott helyzetben átmenetileg többet kell fizetnünk az új ügyfelekért. A versenyképességünk megtartása érdekében marketingbüdzsé képzeletbeli „hangerőszabályozóját” ez idő tájt tehát nem lefelé, hanem felfelé célszerű tekerni.
Minden szolgáltatás teljesítésére eredendően igaz, hogy lehet azt jól és rosszul elvégezni. Gazdasági válság idején kiemelten fontos, hogy az egyes marketingtevékenységeink megfelelő hatékonyságúak legyenek. Sokszor van ugyanis, hogy egy vállalkozás marketingeszközök teljes hadát alkalmazza már, de jellemzően silány minőségben.
Hiszen eredmény szempontjából mindig jobb egy darab produktív kampány, mintsem öt – tíz terméketlen. Vizsgáld meg és pontozd a meglévő csatornáidat, miután világossá vált számodra, hogy melyik az igazán hatásos, azután fókuszálj javarészt arra!
A növekvő költségek miatt hajlamosak vagyunk szakadatlan áremelések bevezetésére. Fontos azonban tudatosítanunk, hogy minden egyes válsághelyzet merőben eltér a normál szituációktól.
Igyekezzünk a meglévő ügyfeleinket kellő alázattal; és a lojalitásukat megbecsülő, életszerű árengedményekkel megtartani. Hisz minden egyes krízishelyzetben ők azok, akik garantáltan átsegíthetik a vállalkozásunkat a nehéz időkön. Versenyképességünk megtartása érdekében – ügyfélközpontú szemlélettel – alkalmazkodjunk az igényeikhez.
Az ilyen szituációkban tegyük félre a presztízsünket, egonkat és alkalmazkodjunk az ügyfél igényeihez!
Maradjunk a realitás talaján és örüljünk neki, ha a válság idején a normál módon sikerül tovább működnünk. Ne ilyenkor várjunk rapid és kiugró eredményeket a marketingtevékenységeinktől.
Egyes szektorok szereplői lehetnek kifejezett győztesei a válságnak, de a többség – sajnálatos módon átmenetileg – inkább a vesztesek közé tartozik. Ne feledjük: lehet, hogy a csatát az aktuális válsággal szemben elveszítjük, de a háborút még megnyerhetjük.
Online marketing tippek, trükkök és integrációk...
Tervezd te is tudatosan a digitális jelenléted!
Összes cikkTöltsd ki az űrlapot, hogy korlátlanul az egész világ megismerhesse az ötletedet!
Ha további kérdésed van, akkor bátran vedd fel velünk a kapcsolatot...
+36 20 237 7495
+36 99 789 758
info@netro.hu
info@berelhetoweboldal.hu
Munkanapokon 08:00 - 16:00
9400 Sopron, Szentlélek u. 1. fszt. 2.
berelhetoweboldal.hu
netro.hu